Velkommen til skolestart!

Barn som løper i skolegård

Nå er snart sommerferien over, og vi er klare for et nytt og spennende skoleår på Fernanda Nissen skole. Vi håper alle har hatt en flott og avslappende sommerferie, og er klare for å starte opp på skolen. Vi gleder oss veldig til å se alle elever, og ta opp tråden med foreldresamarbeid igjen, samt bli kjent med nye elever og foresatte.

Vi er opptatt av et godt og konstruktivt samarbeid mellom skolen og hjemmene. Det vet vi vil være veldig positivt for elevene på skolen. Kontaktlærer vil være primærkontakten mellom skole og hjem. I tillegg vil faglærere, sosiallærerne, Heidi(1.-4. trinn) og Nine (5.-7. trinn), miljøarbeiderne, Frida og Suad, undervisningsinspektør, Hanne (1.-3. trinn), og assisterende rektor Anniken (4.-7. trinn) være andre voksne som elever og foresatte vil være i kontakt med gjennom skoleåret.

Gult nivå

Året 2020 har vært et annerledes år så langt med tanke på covid-19. Skolen planlegger skoleoppstart etter gult nivå:

• Ingen syke skal møte på skolen eller AKS
  • God hygiene - vask hender før dere kommer på skolen
  • Unngå fysisk kontakt mellom personer (håndhilsning og klemming)
  • Hele skoleklasser regnes som en kohort
  • Ansatte kan veksle mellom kohorter/klasser
  • Trinnvise kohorter på AKS
  • Unngå trengsel og store samlinger
  • Ha egne områder i skolegården for ulike klasser/kohorter i pauser friminutt

Elevene vil per nå følge ordinær timeplan for klassen sin. Allikevel vil man trolig oppleve at klassen/trinnet drar på faglige turer ute når været er pent nok til det. Kroppsøving vil først og fremst foregå ute. Vi oppfordrer alle elever som har eget pennal med skrive- og tegnesaker til å ta med det i sekken i tiden fremover.

Dersom elever har vært i utlandet i sommerferien, så må foresatte påse at karantenereglene overholdes for å unngå eventuell smitte. Elever som har vært i "røde" land eller som har blitt "røde" i den perioden de har oppholdt seg der, må være i karantene i 10 dager. Elever som har vært i "grønne" land kan komme på skolen som normalt.

Første skoledag på Fernanda Nissen skole

2.–4. trinn ønskes velkommen i sitt nye læringsrom kl. 8.15, og avslutter dagen kl. 13.15.  I år er trinnene organisert annerledes enn tidligere. 1.-4. trinn og AKS skal holde til i 2. etasje. Det betyr at elevene skal gå inn i andre innganger enn forrige skoleår. 2. trinn skal bruke inngang C og 3. og 4. trinn skal bruke inngang E i år.

AKS holder åpent fra 7.30-8.15, og fra 13.15-16.45. Vi oppfordrer fortsatt foresatte til å forlate barnet sitt/barna sine ved porten, og unngå å gå inn i skolebygget.

5.-7. trinn ønskes velkommen i sitt nye læringsrom kl. 08.30, og avslutter dagen kl. 13.30. Det er også nye inngang er for elever på 5.-7. trinn i år. Elevene på 5. trinn skal bruke inngang B, 6. trinn bruker inngang C og 7. trinn bruker inngang E. 5.-7. trinn vil i år holde til i 3. etasje i bygget.

Første skoledag på 1. trinn

Elever på 1. trinn og foresatte møter i skolegården kl. 9.00. Her vil elevene ropes opp klassevis, stille opp sammen med læreren sin og deretter gå klassevis inn til læringsrommet. Foresatte må etter opprop forlate skolegården, og kan ikke bli med inn i læringsrommene. Dagen avsluttes kl. 13.00.  AKS åpner for elevene fra 13.00-16.45.

Resten av uka

Tirsdag 18. august følger elevene ordinær timeplan med tanke på klokkeslett.

1.-4. trinn: Oppstart 8.15. Sluttid kan variere fra trinn til trinn.

5.-7. trinn: Oppstart 8.30. Sluttid kan variere fra trinn til trinn.

Ønsker alle en riktig god siste ferieuke, så sees vi snart igjen!