Skoletannlege

Elevene på Fernanda Nissen skole tilhører Lillo tannklinikk. Elever som egentlig hører til en annen barneskole, må se på skolens nettside eller ta kontakt med bostedsskolen for å se hvilken tannhelsetjeneste foresatte skal kontakte.

Hvor?

Lillo tannklinikk ligger i fjerde etasje på Storo storsenter. Obs. Det er to tannklinikker i samme etasje, en privat og en offentlig. Følg skiltene til Lillo tannklinikk, som er den offentlige tannklinikken.

Du kan parkere i senterets parkeringshus mot avgift, eller gratis i en time på angitte parkeringsplasser, tilhørende senteret.

Kontaktinformasjon:

Telefon: 23 47 28 60
E-post: lillo@hel.oslo.kommune.no
Adresse: Vitaminveien 7, 0485 OSLO

Se åpningstider og mer informasjon om Lillo tannklinikk

Les mer om tannhelse og tannlege på Oslo kommunes nettsider

Barns tannhelse

• Puss tennene grundig to ganger om dagen. Slik at plakket fjernes.
  • Plakket er det klebrige belegget på tennene og som skaper hull og tannkjøttbetennelse.
  • Bruk alltid en fluortannkrem. Høyt inntak av sukker kan gi hull i tennene og bør ikke spises mellom måltider.
  • Sørg for at barnet blir vant med å gå til tannlegen. Gå til regelmessige kontroller en gang i året.
  • Bruk tanntråd hver dag, spesielt hvis tannlegen eller tannpleieren har anbefalt det.
  • Tanntråd kan fjerne plakk mellom tennene og under tannkjøttsranden.